Loading...
Μουσική2018-01-08T12:16:07+02:00

Μουσική

W. A. Mozart
Piano Concertos n. 8, 23, 24
Το κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα n. 8 γράφτηκε από το Mozart το 1776 στο Salzburg (σε ηλικία 20 ετών), ενώ τα κοντσέρτα n. 23 & 24 στη Βιέννη το 1788 και ανήκουν στην ώριμη περίοδο του συνθέτη. Το πιάνο ήταν το κύριο όργανο του Mozart για το οποίο συνέθεσε συνολικά 27 κοντσέρτα, τα οποία παρουσίαζε ο ίδιος στο κοινό. Το κοντσέρτο n. 24, K.491 είναι ένα από τα δύο που γράφτηκαν σε ελάσσονα τονικότητα.

Προτείνεται το CD της εταιρείας Deutsche Grammophon της σειράς “The Originals” με τον Wilhelm Kempff στο πιάνο και τον Ferdinard Leitner στη διεύθυνση ορχήστρας. Η ερμηνεία του Kempff είναι λιτή και ευαίσθητη (έχει γραφτεί ότι είναι από τους μουσικούς που «ακούνε» τη μουσική ενώ παίζουν) με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη δεύτερη κίνηση του κοντσέρτου n. 23. Η ορχήστρα συμπληρώνει με τον καλύτερο τρόπο τη συνολική εικόνα (θαυμάσιο το σύνολο των πνευστών). Ο ήχος είναι πολύ καλός (ηχογράφηση: 1960-1962).

Good Bye Lenin, Soundtrack
Μουσική για την ταινία “Good Bye Lenin” του Wolgang Becker, γραμμένη από τον Yann Tiersen. Το “Good Bye Lenin” είναι η επόμενη δουλειά του Yann Tiersen μετά την ταινία “Amelie”. Εδώ χρησιμοποιεί το πιάνο ως κύριο όργανο (σε αντίθεση με το ακορντεόν που χρησιμοποίησε στην ταινία “Amelie”), καθώς και τα ξύλινα πνευστά. Μέσα από λιτές και μινιμαλιστικές μελωδίες δημιουργεί μια ήρεμη ατμόσφαιρα, που λειτουργεί πλήρως έξω από το περιβάλλον της ταινίας.

W. A. Mozart, Σονάτα για δύο πιάνα Κ. 448
F. Schubert, Φαντασία για 4 χέρια op. 103
Η σονάτα για δύο πιάνα Κ. 488 γράφτηκε το 1781 στη Βιέννη. Είναι το μοναδικό έργο που έγραψε ο Mozart για δύο πιάνα, και σύμφωνα με επιστημονικές παρατηρήσεις νευρο-ψυχολόγων μπορεί να βελτιώνει την ικανότητα επεξεργασίας μαθηματικών ή άλλων προβλημάτων που απαιτούν ανώτερες γνωστικές λειτουργίες. Ο Αϊνστάιν έγραψε: “η τέχνη με την οποία τα δύο μέρη είναι απολύτως ίσα, το παιχνίδι του διαλόγου, η λεπτότητα και ο εξευγενισμός των μελωδικών σχημάτων, η αίσθηση της αρμονίας στο συνδυασμό και η εκμετάλευση των περιοχών των δύο οργάνων – όλα αυτά φανερώνουν τέτοια δεξιοτεχνία που αυτή η φαινομενικά επιφανειακή και διασκεδαστική σύνθεση είναι την ίδια στιγμή μία από τα πιο εσωτερικά και ώριμα έργα του Mozart”.

To CD συμπληρώνει η Φαντασία op. 103 του Schubert, ένα λυρικό έργο με δραματικά στοιχεία. Η ερμηνεία από το Murray Perahia και το Radu Lupu είναι εξαιρετική, γεμάτη ζωντάνια και φαντασία.
Η ηχογράφηση είναι ζωντανή και ο ήχος πολύ καλός (1985)

Μείνετε ενήμεροι σχετικά με τις δραστηριότητες & τα νέα του Σωματείου

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ / ΝΕΑ / ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ